God Jul från ett vintrigt Frösön


Just nu är vi ''hemma'' i Jämtland o firar jul o pappas 80årsdag. Hundarna klarade den 14 tim långa bilresan bra. Den var nog jobbigast för oss, speciellt mellan Mora o Sveg där det toksnöade o var oplogat. Idag har jag gått mina gamla rundor o hundarna var riktigt lyckliga när de fick plumsa i snön o jaga snöbollar.

Jordskalv


I morse 06.20 väcktes vi av ett kraftigt jordskalv! Hela huset skakade och det mullrade högt utomhus. Hundarna sov gott och vaknade inte alls, men var givetvis förvånade över att vi for upp som kanonkulor ur sängarna. Vårt marsvin Pebbles födde några timmar senare 3 små söta ungar. Se uppdateringar ikväll på Lilla Sommarhagen.


Julstök

Idag har vi kokat knäck och bakat Rocky Road julgodis. Naturligtvis hjälpte hundarna till med vad de kunde, tex sno choklad och slicka ur sirapsflaskor....


Tja det är ju jättetråkigt väder, verkligen, och man vill ju hellre vara inne och gosa till sig, så varför inte göra innevistelsen rolig för hundarna? Gör superenkla smällkarameller till hundarna av toarullar. Stoppa in en godis och vik in hörnen, hur simpelt som helst och jättekul för dem!

Grattis Visco och Aina!


Sommarhagens Pirate of Caribbean blev Norrbottens 2:a vinstrikaste vinthund på Lure Coursing 2008!!! Se länk: http://www.svvknb.se/poang_lc.htm


Stort GRATTIS och bra jobbat Aina och Visco!


Grattis pappa Kotten

Lovas pappa Sess Miros Shadow fick cert på "Hund 2008" i Stockholm i helgen och blev därmed SUCH. Eftersom han dessutom har ett cert i Norge så borde han även blir NUCH i samma veva. Men vi avvktar besked från SKK. Grattis ägare Susanne, kennel Aikimis och uppfödare Airi, kennel Sess Miros.

Nu blir man lite sugen på att anmäla till vårens utställningar, men det dröjer ännu några månader innan utställningssäsongen drar igång här nere i södern. Förmodligen blir det Hässleholm valputställning i februari och Malmö Int i mars. Sen får vi se hur det rullar på.

Hej från Bussjö


Dags för promenad nr 2. Men i sånt här varmt och vackert väder kan man va ute hur länge som helst. Tur att man kan mobilblogga så man slipper sitta inne framför datan. Har fått höra att det är svinkallt "hemma" i Jämtland och jättemycket snö. Bra för WC i skidskytte förstås, men annars kan jag inte se nån nytta med snöeländet. ;) Hoppas det blir lite mildare tills vi ska åka upp över jul. Vi kommer att ta med alla hundarna. Jag längtar efter att gå mina "gamla rundor" på Frösön och Sommarhagen.

Hej från havet!

13:10 by Maria G 0 kommentarer