RC First Aid


Eftersom jag är med i RC uppfödarklubb får man ibland profilgrejjor och det är jättebra. Det kan vara fodertunnor, reflexer eller som nu - First Aid kit. Det är verkligen jättebra MEN - Vad har de egentligen i sin första hjälpen väska?

Hela innehållet var: Chockfilt (folie), sax, pincett, plasthandskar, 2 kompresser, 2 lindor (gasbindor), 2 antiseptiska lösningar, 1 ögondroppar, 1 fästingplockare. Fick jag nu med allt? Jo det tror jag.

Det som var nytt för i år var ögonskölj och fästingplockare - jättebra Royal Canin!!! Men - Vad ska jag göra med alla chockfiltar och plasthandskar jag får? Hur ofta använder man det? Var e plåstren???

Som whippetägare behöver jag PLÅSTER!

De får rivsår som behöver tejpas och plåstras!

Miss miss!

Nä det får man alltså fortfarande köpa själv! Eller hålla whipparna kopplade!



Marsvinsholm
















KM i LC/nn

Fantastiska nyheter! På nedre norras klubbmästerskap i Lure Coursing igår blev Sommarhagens Eldorado bästa whippet med 87 poäng, 2:a totalt (en saluki vann)! Grattis Mia! Deltog gjorde även Sommarhagens Floomrider, Sommarhagens Faristella och Sommarhagens Di Mocca Mixx. Återkommer med resultat.

Sommarhagens Moulin Rouge på LC-träning

15:49 by Maria G 0 kommentarer

Tack Jeanette för att du skickade
de här fina bilderna på Lisa.
Vilken speed, hon ser fantastisk ut!
Hon motsvarar hela min sinnebild av en whippet:
Kraft och elegans!
Fotograf: Per Nordahl

Utflykt till Stenskulle, Kivik

Lova på östra utkiksplatsen

Husse med Chessie och Lova i lövskogen på väg uppför backen.


C-kullen 10 år

Tänk vad tiden går, Sommarhagens C-kull blir 10 år! Grattis till de pojkar som fortfarande finns kvar i livet! Må hälsan vara med er några år till!

Ny hemsida & födelsedagsbarn

Mias Eldorado har ny hemsida: http://www.123minsida.se/miaseldorado/ . Jättefin Mia!

Jag håller fortfarande på att uppdatera min hemsida lite smått, och jag har lagt över historiksidan och länksidan från min gamla hemsida. Men fotogalleriet kommer senare. Jag håller på att leta efter en snygg bildvisningsfunktion. Tack för alla bilder som jag får av er valpköpare, både via mms och mail.


Idag fyller Julia 17 år. Grattis "Lula"!