Kritik: 5 mån hanvalp, vackra proportioner, bra huvud, fronten ska ännu utvecklas, välutvecklad kropp för sin ålder, välvinklad bak, ännu slarviga frambensrörelser, bra bak, trevligt temperament.
Kritik: 5 mån hanvalp, vackra proportioner, bra huvud, fronten ska ännu utvecklas, välutvecklad kropp för sin ålder, välvinklad bak, ännu slarviga frambensrörelser, bra bak, trevligt temperament.
Nytt halsband
20:29
by Maria G
0
kommentarer
Länge sedan jag bloggade, men inser att jag borde göra det oftare så att jag har bilder och info kvar. Är så aktiv på facebook så både hemsidan och bloggen blir lidande och tyvärr försvinner bilderna superfort i den snabba informationsströmmen där. Tiden går fort och Lennon bara växer och växer. Han är nu 5 månader och väger 16 kg. Igår köpte jag nytt halsband igen, han har växt ur två stycken redan. Jag gillar märket Gustaf och Evita, jättefina halsband. När han blir större ska han få bredare vinthundshalsband. Köpte även tassels för några månader sedan men de har gått sönder.
Till helgen är det utställningsdebut, vi ska åka till Sundsvall och en inoff utst i ett ridhus. Lennon är anmäld i valpklass 4-6. Det ska bli spännande! Tre av hans syskon har redan blivit BIS-valpar så vi känner pressen...
Till helgen är det utställningsdebut, vi ska åka till Sundsvall och en inoff utst i ett ridhus. Lennon är anmäld i valpklass 4-6. Det ska bli spännande! Tre av hans syskon har redan blivit BIS-valpar så vi känner pressen...
Snö på nosen - Slick!
Sommarhagens Moulin Rouge "Lisa" har genomgått mentaltest (BPH = Beteende och personlighetstest Hund) och tack vare ägaren Jeanette Sällström och filmaren Annelie Wendt kan jag dela med mig av testet via You Tube: http://youtu.be/OqHVnqIT66I
Tusen tack, så roligt att se!
Tusen tack, så roligt att se!
Idag åkte vi till Sundsvall för att låta valparna testa LC. Eller valpar och valpar... de är faktiskt 9 månader nu och unghundar. De får ännu inte springa hela lopp då de inte har åldern inne, men de fick testa på att jaga trasan förbi en trissa. Det gick jättebra och det var så roligt att se dem in action, speciellt när Texas blev så förvånad då luren svängde runt trissan och "försvann", men sedan så lycklig när han såg den igen! Vi längtar redan efter nästa träning. Jag hoppas kunna ta licens på Texas så snart som det går för att kunna tävla nästa år. Men då whippet måste vara 15 månader för att få licens och det skulle innebära januari -13 för vår del, är det väl kört i våran snöiga del av landet. Vi kanske får åka ner till Skåne och ta licens.... ;)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)







