Hemsidan uppdaterad



Johanna med Luna och Mille


Jag har gjort juli-uppdateringen på nyheter och lagt in lite nya bilder på förstasidan, kontaktsidan, valpsidan och nyhetssidan. Jag har också ÄNTLIGEN fått mina gamla bildfiler från tiden innan -09 och det är MASSOR! Så förhoppningsvis kan jag uppdatera bildgalleriet från förr någon gång framöver.

Detta är min sista semestervecka och jag och Johanna har koppeltränat de två kvarvarande valparna på stan. De är jätteduktiga trots värmeböljan som legat över södra Sverige i flera veckor! Hundarna har verkligen varit slöa och påverkade, men ändå vid gott mod. Sommarhagens Twilight flyttar till Norge i morgon och sedan är det bara mina hundar kvar och vardagen kommer att ha sin gilla gång.

Tack Mikael och Ronnie för den fina Whippetboken ni skickade till mej, den hade jag inte i min samling! Supergulligt!

Sen... ni har väl inte missat nyaste Whippetbladets hanhundsspecial? NUCH SUCH SLCCH Sommarhagens Cristalle finns att se på sid 71. Snygga gamla duktiga River som dessutom är FARMORSFARFAR till vår nyaste valpkull! Inte illa! Mer info om River finns på Kennel Amazing Flash.

Jag vill också tacka min yngsta dotter Johanna som hjälpt mig mycket med valparna, trots att hon själv haft sommarjobb. Det är inte alltid så roligt att vakna till valpbus kl 06 och kliva i valpkiss flera gånger om dagen... Sen att ha en mamma som inte kan skjutsa pga valpar och skall ha hjälp med att fota och hej och hå... Tack Johanna! Tack även till Julia som hjälpt mig att fota 5-veckorsbilderna. Hon befinner sig just nu i Franrike på en hästgård och jobbar som volontär med att rida in hästar, sköta hundar, plocka frukt, rensa ogräs bl a. Vad gjorde jag utan mina duktiga döttrar!?!

Ibland kan jag tycka att det är lite tråkigt att hemsidorna och bloggarna inte besöks lika ofta numera eftersom den snabbaste och ibland enda newsfeeden görs via Facebook. Visst, det är praktiskt att bara behöva kolla ett ställe, men det man ska komma ihåg är att såna nyheter är dagsfärska-ibland timfärska, "försvinner" globalt och inte ens alla man önskar läser dem, dvs "gone-baby-gone"... Jag skulle vilja slå ett slag för hemsidorna och bloggarna igen! :) Det ligger mycket arbete bakom både hund- och ägarprestationer, uppdateringar och layout och ... kommentera gärna mera!!! :) Det är ju en enkel credit att ge den som skrivit det du läser och fotat bilderna du tittar på! :) Jag har ju pga problem med spam tagit bort möjligheten för att kommentera direkt i bloggen men det är verkligen JÄTTEKUL om ni som läser skriver i gästboken istället! :) TACK!

0 Response to "Hemsidan uppdaterad"