Planerade parningar!

Det har varit svårt att hitta en snygg mittelspitzhane i vår närhet som passar Isa och jag har f n inte möjlighet att göra någon längre resa, så jag har beslutat att skjuta upp vår planerade mittelspitzkull till Isas nästa löp i vinter. Bättre vänta på kvalitet än att bara ta någon som finns på rimligt avstånd. Jag är rätt noga med typ när det gäller mittelspitz - hellre ingen valpkull alls än en dålig eller blandad typ.

Däremot planerar vi snart att ta en whippetkull efter Java igen! Hon fick jättefina valpar förra året och de har utvecklats kanonfint både mentalt och exteriört, se bara på hanvalpen Sommarhagens River Flows in You här nedan i bloggen. Då gjorde vi en linjeavel på vår Coralle och jag har noga vetat vilka hundar som funnits bakom. Denna gång gör vi en spännande utavel med internationella linjer. Jag har planerat att använda en lovande unghane som är lång, flott och har visat framtassarna i ringarna i år, dessutom har han en trevlig mentalitet. Mer information senare i sommar/höst. Java väntas löpa i september och förhandsbokade valpar finns redan, så det är en god idé att höra av sig redan nu vid intresse.

0 Response to "Planerade parningar!"