Java parad!

Ja då är Java parad! Det gick snabbt och med bra hängning på rätt dag i höglöpet.

Det är så roligt för denne hane jag valt såg jag redan som valp på kennel Skyborne då jag hjälpte till att ställa upp valparna inför uppställningsbilder, se sidan: http://skyborne.se/litter6.asp Han heter Skyborne Crossing the Atlantic och har jättefina förädrar. Kennel Skyborne köpte sin första whippet av mig 2002 (Sommarhagens Di Carma) som gjorde att de började föda upp whippet. Fast något släktskap med henne finns inte, det var bara en liten anekdot!
Det är en liten hjärtehistoria bakom Lucas. Han såldes först till ett hem i Oslo som inte riktigt visste att ta hand om en whippet på bästa sätt och utannonserades för omplacering på nätet. Så han var mager och omusklad när han som knappa 6-månaders valp köptes av kennel Courtborne Norge som redan köpt hans bror som valp och visste att uppskatta den fina stammen bakom honom. De äger nu båda dessa bröder. Nu är han jättevacker och har visats på hundutställning, han har redan 3 cert i Norge (inkl NKK-cert dvs Norges "stora" cert) och 1 cert med BIM-placering på Sveriges stora Skokloster Summer Show. Då han inte är fyllda 2 år än så får han inte Champion-titlarna riktigt ännu. Så kan det gå! Han är en riktig lite hjälte Lucas!

Vi beräknar att valparna kommer att födas kring 17 december och jag har har inte riktigt bestämt mig om jag ska göra ultraljud vid 4:e veckan eller inte, vi får se. Vi har mycket att stå i pga vår flytt till huset i Norra Jämtland under november.

0 Response to "Java parad! "