Trevlig helg - igen

Jag har fått några läckra bilder på vår norrländske pirat Sommarhagens Pirate of Caribbean "Visco". Verkligen jättefräckt med forsen i bakgrunden. Foto/äg: Aina Jansson.


Visco

Jag är så tacksam för alla bilder jag får. I övrigt har inget "hänt i veckan". Idag fyller ioförsejj Isa 4 månader vilket innebär att hon har nått utställningsåldern. Hon är anmäld till valputställningen i Hässleholm i februari. Vi ska försöka ta nya uppställningsbilder på henne i helgen. Nu har ju dessutom den gröna spritpennefärgen från hennes päls försvunnit...

Java har inte börjat löpa, vi är några stycken som går och väntar på det nu... Men å andra sidan är det svårt att sälja valpar över huvud taget just nu så jag gruvar mig lite ifall hon får en stor kull. Det är inte bara whippetvalpar som är svårsålda, utan de flesta raser. På Blocket florerar dessutom ett stort antal blandrasvalpar som skall säljas. Det är inte lätt att sälja valpar i lågkonjunktur. Det är och har varit mycket diskussioner om den ökande blandrasaveln och de rescuehundar som tas in till Sverige. Det gynnar verkligen inte svenska rashundsuppfödare när valpköpare faller för nedsatta priser eller tycksyndomköp.

Idag är det 1 år sedan jag satte in en räknare på bloggen och den visar drygt 28000 besök! Wow! Tack snälla ni som ids läsa mina kkfötter! =D Det är verkligen jättekul!

Tja, i övrigt har jag en 5 veckor gammal marsvinsunge till salu, se Lilla Sommarhagen.

Ps. Några har undrat var jag köpt greyhounden nedan och det gjorde jag på möbelvaruhuset Leander Pehrson för 199 kr.

0 Response to "Trevlig helg - igen"