Trevlig helg

Jag vill önska alla som läser min blogg en riktigt trevlig helg. Vi hoppas på lite sol nu, det har ju varit en riktigt gråkall och dimmig vecka, iaf hos oss. Någon som inte är rädd för lite dimma är Sommarhagens "kapten" Jack Sparrrow, dvs Jazper i Mölle. Jag tror han står och spanar efter sitt piratskett Black Pearl på bilden ovan... hur som helst en mycket vacker bild.


Den här bilden är en av mina favoriter. Jazper har så uttrycksfulla ögon och så söta rosa öron. Det är nog kallt ute! ;) Foto/Äg: Maria Svensson, Mölle. Tack för bilderna.
I övrigt har inte mycket hänt under veckan. Java har inte börjat löpa men vi väntar varje dag. Igår roade hon sig istället med att hoppa upp på matbordet och sno ett underlägg i kork. Vet ni hur många bitar en liten blå whippa kan fördela det i? Tusentals i mikroskopisk storlek!
Isa har lärt sig att hoppa upp i soffan och därmed också fått tillgång till den åtråvärda fönsterplatsen bakom. Så nu sitter hon med Lova på fönsterbrädan och tittar ut. Blommor har jag för länge sen gett upp hoppet om att få ha där. Isa har dessutom blivit utomordentligt bra på att hoppa. Hon kan hoppa jämfota rakt upp och klarar dessvärre (!) även att hoppa över ett kompostgaller... vilket jag ju haft bra hjälp av hittills! :/

0 Response to "Trevlig helg"