Koppelträning och lite framtida planering...


Sommarhagens Bad Romance, S. Alejandro och S. Bloody Mary 9 veckor
ute på koppelträning i parken.


Húni, Mary och Texas.


Det har varit stormigt och regnigt i vinter så förutom att vi varit bundna vid den stora valpkullen har vi inte kunnat vara ute så mycket som vanligt och jag och hundarna har verkligen saknat strandpromenaderna. Jag känner också att det gäller att passa på nu att vara där nere så mycket som möjligt eftersom jag flyttar till ett helt annat klimat och landskap om 2,5 vecka. Flytten har blivit lite tidigarelagd pga att jag fått hjälp med att köra flyttbilen, så vi åker redan onsdagen 25/1. Det finns verkligen snälla människor!

Mycket skall hinnas med innan förutom packning och många turer till tippen. Jag skulle vilja träffa så många som möjligt av mina vänner/valpköpare här i Skåne. Men annars så kommer jag ner igen i början av juni då Johanna tar studenten och stannar några dagar. Då vill jag gärna ha en liten valpträff för alla valpar och ägare som finns i Skåne. Återkommer om tid och plats! Kommer också att besöka Stockholm och hoppas få träffa Flisan och Leo men inget datum inplanerat ännu.

Helgerna som är kvar är alltså minutiöst inbokade. I morgon ska jag, Julia och hennes valp Húni åka ut till Österlen där hon har sin häst Herkules. Då ska vi börja vänja Húni vid bilåkning och hästar som kommer att bli en stor del av deras vardag. Julia och Húni flyttar till egen lägenhet (del i gårdshus) i Tomelilla 21/1. http://juliaeldh.se/

På söndag ska jag och Johanna åka till Veberöd och hälsa på Sommarhagens Endlessly "Luna" och vi tar med oss Mary och Texas för bilträning och eventuellt stannar Mary hos dem... Om vi hinner hoppas jag även kunna svänga förbi Blentarp och hälsa på Sommarhagens Singin' in the Rain "Kenzo" och S. Paparazzi "J-son" på väg hem, det skulle nog J-son och Texas uppskatta!

Nästa helg kommer jag och mina döttrar tillbringa tillsammans för egen tid, vi ska bl a på Ystads Saltsjöbad på Spa. Det är vi värda efter mycket arbete i vinter och innan vi kommer att bo på olika håll ett tag framöver. Julia och Johanna har varit guld värda som vanligt och hjälpt till med valparna, förutom att de har egna jobb och studier. :)

Sommarhagens Born this Way "Borneo" har fått egen blogg, se länken till höger.
Länk till Vårdhundskolan: http://vardhundskolan.se/sv/hem.html

2 Response to "Koppelträning och lite framtida planering..."

  1. Borneo`s egen blogg Says:

    Hej mina vackra syskon och min fina mamma, här är det full fart jag har en jätterolig kompis, han kan verkligen leka och busa, har varit ute och gått i koppel jag också idag! Massa nospuffar från Borneo <3

  2. Maria G Says:

    Nospuffar tillbaka från tre busungar! :)