Lova vid havet

Idag på förmiddagen var det väldigt soligt och vackert, om än lite blåsigt. Efter att ha varit ute med alla hundar på morgonen så åkte jag och Klas ner till Sandskogen med fluffisarna. Både han och jag är ordentligt förkylda så det blev bara en timmes promenad. Skogen tog upp mycket av blåsten så det var väldigt skönt att gå där i sakta mak. Jag har ännu inte vågat släppa Lova vid havet för hon är så galen i vatten. Hon springer rakt ut vågorna även om de är höga. Flexikopplet har jag gett bort så jag måste köpa ett nytt. Det är ju annars en bra livlina och så ser man också hur hundarna reagerar ute i vågorna. Givetvis skulle hon vända och simma tillbaka men min rädsla härhör från min första hund, min golden retriver. Han kunde simma flera hundra meter ut i vattnet och hörde inte alls att man stod vid stranden och ropade. Han bara simmade och simmade! Han kom såklart alltid tillbaka, men 20 minuter kunde kännas som en evighet och man var ju rädd att han skulle få kramp eller nåt. Men lycklig var han!

Den här pinnen var extra bra!

På eftermiddagen var det skitväder och då uppdaterade jag lite bilder i mittel- och whippetgalleriet. Jag har så otroligt många whippetbilder så det är så svårt att bestämma vilka jag vill ha med. Jag kom bara igenom Javas bilder och resten kommer alltså sen. Jag har fått jättefina nya bilder på Musikalkullen och jag har väldigt många gamla fina bilder från tidigare kullar som jag vill ha med.

Jag har inte kvar Frontpage97 efter en datakrasch och program-CDn var helt plötsligt tom?! Så jag var tvungen att ladda hem gamla Frontpage Explorer från nätet vilket är riktigt B. Allting tar mycket längre tid än vad man är van vid. Jag provade även WYSIWYG editor som skulle vara sååå enkel, men det tyckte jag bara var crap! Så,,, bara jag har tid så kommer fler bilder och jag hoppas jag snart får tillbaka mitt Frontpage!

By the way... det är bara 2 dagar kvar tills jag tar nattåget upp mot Dalarna och min nya valp! Uiiih vad jag längtar!
Jag funderar på att lära mig att mobilblogga så jag kan skicka bilder och skriva från min dygnslånga tågresa.

Ps. Vi har ett dräktigt marsvin, så om nån är intresserad av en unge får ni gärna höra av er. Mamman är teddy white/golden roan. Pappan är satinsheltie black & white. Se bloggen Lilla Sommarhagen för uppdateringar.


0 Response to "Lova vid havet"