Ny valp tingad!

Om knappt 2 veckor ska jag hämta en ny liten mittelvalp. Det är samma mamma som till Lova men en annan hane till pappa. Valpen är cremefärgad och heter Sess Miros Å La'la. Pappan till kullen blev Junior World Winner (JWW-08) på världsutställningen i sommar.
Jag har bokat tågbiljett och åker upp till Dalarna och hämtar valpen 19 nov. Nu återstår att hitta på ett passande namn. Jag har funderat på Nikita, Niki, Isa eller Ina. Det ska iaf inte låta som nåt av mina andra hundars namn, så vi inte blandar ihop dem (som Java och Lova=brukar bli Lava) och jag tycker det passar med i i namnet då valpen ser ut som en isbjörn just nu.

Jag vill åxå passa på att gratta Lovas syskon Vilde och Vicki med ägare som fått förstapris på lydnadstävlingar i höst med bra poäng! Ni är så duktiga!
Lova och jag är lite lata i höstmörkret tyvärr, men jag hoppas vi tar oss i kragen till våren. Vi har tränat hemma men inte tagit oss iväg till några tävlingar. Vi ägnar mest hösten åt utflykter/vandringar.

0 Response to "Ny valp tingad!"